26 de novembre 2008

Pepe Baeza explica Cartier-Bresson

Avui era Pepe Baeza, l'editor de fotografia de La Vanguardia-Magazine, qui parlava d'un dels grans mestres del foto-reportatge: Henri Cartier-Bresson. Jo no coneixia la relació de Cartier-Bresson amb el tir amb arc que sembla va ser la inspiració i via d'activar el clic de la càmera just a l'instant precís.
M'ha cridat especial atenció aquest tema perquè, sense saber-ho, jo vaig fer un curs de tir amb arc amb Pepe Baeza ara deu fer uns quinze anys a la UAB; era als migdies al campus de Bellaterra i hi anavem després d'acabar les classes. Ell era el cap dels cursos de fotografia i vaig participar-hi com a professor convidat als alumnes d'audiovisuals i periodisme. No era una imitació per intentar seguir les petjades del mestre, va ser un impuls intuïtiu d'apuntar-nos-hi, i que vam disfrutar tot aquell curs.

Aquesta xerrada es donava als locals de Cajamadrid de la Plaça de Catalunya, dins el cicle "Grans Mestres" organitzat per la Fundació Colectania.
Vaig arribar tard i la sala estava plena "a tope". No vaig poder seguir la xerrada dret i fins al final, però de ben segur els estudiants i tot el públic van disfrutar de l'extensió ben informada i pedagògica amb que s'expressa el Pepe.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada